Sunnivatama 卵 er i JAPAN som utveklingsstuden! ^^

litt om livet til en 17aring i Japan

TENNIS テニス …. og ellers har vi et liv? XD

Vell , jeg har EGENTLIG ikke tid tid aa oppdatere noe spessielt , men det har skjedd saa mye at jeg faar bare skrive (selv om jeg selfolgelig ikke klarer aa nevne alt).

For det forste vil jeg bare nevne at jeg har joina tennisklubben.  For normenn er klubber ganske anderledes enn det vi har i Norge.  Jeg provde aa google japanske etter skole klubber for aa faa en bra forklaring, men uheldigvis fant jeg ingen, saa dere faa klare dere med min farete forklaring. … For det forste er det hver enkelt skole som har ansvar for klubbene. Min skole har 33 klubber, og det er ikke saa uvanlig. Klubbene er alt fra te-sermoni til baseball. Klubbene opperer etter skolen. Noen et par ganger i uken, andre klubber (som regel sportsklubbene ( min tennisklubb og) har trening/moter HVER DAG, andre klubber igjen har kanskje et par moter i maneden ( som min internasjonale friendship club).
Jeg vil paasta at de mest populaere klubbene blandt jentene er band/musikk og te-sermoniklubben. Og for guttene sportsklubbene.
Uhh… Hva mer skal jeg si??  Haaper dette var en god nok forklaring.

Vel tennis klubben er fra 16:00 til rundt 18:40 , og etter det pleier vi som regel aa sitte paa bijitsu og snakke og tulle til rundt 20:00. Da reiser vi hjem. Dette betyr at jeg ikke er hjemme for 21:00 , og som regel spiser jeg middag , tar meg en dusj og etter det er jeg saa trott at jeg bare vil sove. Dette har fort til at jeg pluttselig har fatt mindre tid til vennner og slikt etter skolen, og tilbringer mer tid med vennene mine fra tennisklubben. Dette har fort til at noe litt trist skjedde, men skal ikke gaa saa mye inn paa det her, dessuten valgte jeg jo selv aa joine tennisklubben.

❤  jeg absolutt elsker hele tennis klubben min, og tennis er forsaavidt ganske goy og!

paa lordag var det tennis turnering og jeg maatte for saa aa mote tennisklubben paa skolen, sammen syklet vi bort til en annen skole ( der turneringen ble holdt). Matsubara (laget mitt) vant forste runde, men tapte i «finalen». Etterpaa stakk meg, Mizuki, Yukari, Chihiro og  Kaori inn til sentrum…  Den dagen var det utrolig varmt og jeg ble solbrendt.  D : /  Tror nok att Yukari var mer lei seg enn meg fordi at jeg ble solbrent, senpai var litt sann. «oh NOO , neste gang , bruk solkrem, du er saa hvit»..  BTW her i japan vil alle vaere hvite… Saa jeg passer jo perfekt inn ❤  ( eller jeg gjorde det , for alle fregnene og solbrentheten kom fram).
paa sondag reiste jeg og okaasan til Kobe paa et kunst galleri. Der saa jeg Pablo Picasso bilder… LIVE!  . HAHAHA, det var litt festilig.  Etterpaa reiste vi til Chinatown, der spiste vi utrolig mye digg mat.

Paa tirsdag hadde skolen vaar TAIKUSAI (sportsfestival) . Det var DRITGOY !!  Laget vaart (blaatt lag ) kom paa en fortjent andreplass.  Talen som ble holdt paa slutten var utrolig trist saa nesten alle grat (selv de «toffeste» guttene  klarte saa vidt aa snakke).  Det er ganske vannskelig aa forklare hva vi gjorde paa sportsfestivalen for det er ganske anderledes fra norge,  BEKLAGER !!
Pa onsdagen besokte jeg og Roi en barneskole og holdt foredrag om landene vaare.  XD
Denne sondagen dro jeg og Joelle til Shinsaibashi. Der shoppet vi, sang karaoke, dro paa kake buffet (ALL YOU CAN EAT )  8D og tok purikura. Joelle har en slags magnetfelt rundt seg ellernoe for hun ble alltid sjekket opp av utaallige japsegutter. En gutt gav til om med mobilnummeret/mailadressen til henne!  men er det noe rart?
Joelle er jo dritsoot .  *hmph* sjalu~   . .      Men jeg fikk klem  idag jeg og XD . I (eller paa ) Namba var det en slags FREE HUG kampanje  ( og Sunniva er ikke den som lar sjansen passere) uh no. (^__^)   
Sunniva: TUSEN TAKK, jeg trengte en klem
Free Hug Japsen: Takk, du er sot.
          GJETT OM JEG BLE GLAD !! ❤

Haha , etterpaa stakk vi paa starbucks men saa matte jeg reise hjem.  D:

Haaper jeg for oppdatert litt oftere for det er saa mye jeg vil skrive om. Onsk meg lykke til da : D

1 kommentar»

  synovelinnea wrote @

Lykke til Sunne!
I’m so happy that you’re so happy;)


Legg igjen en kommentar

